0 Comments

З початку впровадження в Україні карантинних заходів співробітники проєкту «Домашня опіка» зіткнулись з серйозними викликами. З одного боку, їхні підопічні – самотні люди похилого віку – потрапили до групи найвищого ризику інфікування COVID-19, з другого – залишити їх без опіки в такі важкі часи також не можна. Хоча, там, де це можливо, спілкування і було переведено у телефонний режим, все ж, це були швидше поодинокі випадки.

З перших днів карантину команди проєкту стикнулись з численними викликами, які залишаються актуальними і дотепер, особливо з введенням адаптивного карантину, коли регіони потрапляють у різні зони карантину, через що доводиться постійно адаптувати роботу. Але головним принципом залишається – підопічні «Домашньої опіки» не повинні залишитись без допомоги та підтримки! Дотримуючись строгих правил особистої гігієни, невтомні працівники проєкту продовжують відвідувати домівки своїх підопічних. Так було навіть у часи найсуворішого карантину, адже послуги з опіки вдома не переведеш в онлайн режим.

Головні проблемні зони:

  • Зріс об’єм роботи – більшість з тих, хто раніше, хоча б зрідка виходив з помешкання, зараз знаходяться вдома і потребують більше побутової допомоги (закупи в магазині чи аптеці, виніс сміття, доставка продуктів харчування), а також сприяння у вирішенні питань соціального характеру, виклику лікаря, оформленні рецептів за програмою «Доступні ліки»,  забиранні результатів аналізів з медичних закладів тощо.
  • Зростає потреба у психологічній підтримці, адже стресова ситуація негативно впливає як на бенефіціарів, так і на співробітників.
  • Фіксуються випадки інфікування – як серед підопічних, так і серед працівників, що теж вимагає оперативного реагування на ситуацію. Часто робочих рук просто не вистачає.
  • Складно добиратись – особливо у великих містах. Якщо у період повного карантину навесні проблема вирішувалась перепустками на транспорт, то зараз громадський транспорт працює з обмеженою кількістю пасажирів і можене зупинитися на проміжній зупинці.
  • В червоній та помаранчевій зонах введені обмеження на відвідування державних установ та органів соціального захисту населення, що ускладнює вирішення соціальних проблем підопічних, яких у них, як правило дуже багато.
  • Доступ до медичних послуг також ускладнений і це дуже критично для стареньких підопічних, адже вони всі мають численні проблеми зі здоров’ям. Сімейні та профільні лікарі перевантажені, і часто отримати якісну медичну консультацію стає проблемою, як і лягти на планову госпіталізацію, часто старенькі і самі відмовляються звертатись до лікаря, боячись черг та інфікування. 
  • Соціальний супровід ускладнюється – часто доводиться стикатись з системою попереднього запису, чергами, старенькі не можуть присісти та відпочити, дуже втомлюються – а соціальні працівники мусять тратити більше часу на кожного клієнта.

Втім, завдяки професійному підходу та досвіду всіх працівників «Домашньої опіки», всі проблеми оперативно вирішуються – кількість підопічних не зменшується, набираються нові учасники, ніхто не залишився поза увагою. В організації роботи враховуються всі ризики як для працівників, так і для бенефіціарів.

Незважаючи ні на що, проєкт продовжує працювати! З 1 липня розпочався новий трирічний цикл проекту «Стала система домашньої опіки в Україні», який впроваджується Caritas Ukraine за фінансової підтримки Карітасу Відня. Кожен з центрів (Київ, Харків, Одеса, Львів, Тернопіль, Коломия, Івано-Франківськ, Дрогобич, Коломия, Старобільськ, Борислав) надаватиме послуги не менш ніж 60 особам, які потребують послуги немедичного догляду вдома. Також розпочався і новий етап проекту паліативної допомоги – трирічний проект «Паліативні заходи: соціальна та медична допомога людям, які потребують мобільної паліативної допомоги», який фінансується Katholische Zentralstelle für Entwicklungshilfe (KZE), Renovabis та Карітасом Відня. Проект працює в Івано-Франківську, Чорткові та Харкові.

Робота триває! Але незважаючи на вагому підтримку міжнародних донорів проекту потрібна і надалі підтримка небайдужих людей! Допомогти можна, переказавши будь-яку суму на рахунок проєкту

https://www.liqpay.ua/uk/checkout/card/checkout_1605598953845198_5022789_pMRuzVsJimF17GtzaZQH

, або виславши SMS на короткий номер 88010 (і проєкт отримає на рахунок 25 грн).

Categories: Новини

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

uk Українська
X